Dieta na poprawę jakości nasienia

Sposób w jaki jemy, robi ogromną różnicę i jest to właściwie niepodważalny fakt udowodniony zdobytą na przestrzeni lat wiedzą. Nie ma również wątpliwości co do tego, że dieta ma ogromny wpływ na płodność zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn. W obecnych czasach problem niepłodności pojawia się coraz częściej, w związku z czym warto zadbać o prowadzenie odpowiedniego trybu życia oraz regularne badania, dzięki którym będziemy w stanie monitorować ewentualne nieprawidłowości zachodzące w naszym organizmie. Dieta, aktywność fizyczna oraz suplementacja bez wątpienia przyczynią się do poprawy jakości nasienia, a co za tym idzie – zwiększą szansę na zapłodnienie. Dowiedz się, jakie składniki powinna zawierać dieta, poprawiająca jakość nasienia i zadbaj o swoje zdrowie jak najszybciej!

 

Co jeść, a czego nie jeść, aby zadbać o swoją płodność?

 

Badania potwierdzają, że sposób odżywiania należy do najważniejszych czynników, mających wpływ na płodność zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. Jeżeli jesteś, wraz ze swoją partnerką na etapie starań o dziecko, powinieneś przeanalizować swój codzienny jadłospis i wyeliminować z niego produkty, które obniżają jakość oraz ruchliwość plemników, a wprowadzić te, które mają na nie pozytywny wpływ.

Do produktów, które obniżają jakość nasienia, możemy zaliczyć przede wszystkim:

  • alkohol;
  • słodkie napoje gazowane;
  • napoje zawierające kofeinę;
  • sery i inne pełnotłuste produkty mleczne;
  • produkty przetworzonego czerwonego mięsa, takie jak kiełbasy, parówki czy konserwy.

Wszystkie te produkty mają negatywny wpływ na morfologię plemnika, a także skutkuje obniżeniem ich ruchliwości i jakości oraz całkowitej objętości nasienia, w związku z czym mogą przyczyniać się w znacznym stopniu do zmniejszenia szans na zapłodnienie.

 

Jaka dieta ma pozytywny wpływ na męską płodność?

 

Jeżeli chcesz poprawić jakość swojego nasienia, powinieneś wzbogacić swoją dietę o takie pokarmy, jak:

  • ryby (głównie łosoś czy sardynki), które przyczyniają się do poprawienia parametrów nasienia, dzięki zawartym w nich kwasom tłuszczowym omega-3 oraz L-arganinie;
  • produkty pełnoziarniste, będące źródłem błonnika, wpływającego na prawidłowe funkcjonowanie gospodarki hormonalnej;
  • brokuły, zawierające antyoksydacyjny koenzym Q-10, który ma również korzystny wpływ na ruchliwość plemników;
  • pestki dyni oraz orzechy brazylijskie, zawierające cynk oraz selen, które przyczyniają się do wzrostu stężenia testosteronu oraz wydłużają żywotność plemników;
  • czerwone i zielone warzywa, które są źródłem witaminy C, zapobiegającej uszkodzeniom plemników;
  • soczewica, stanowiąca źródło kwasu foliowego, chroniącego plemniki przed uszkodzeniem DNA
  • fioletowe owoce i warzywa, zawierające przeciwutleniacze, które przeciwdziałają uszkodzeniom plemników.

Prawidłowa dieta ma znaczący wpływ na jakość nasienia. Warto zatem zmienić swoje nawyki żywieniowe oraz wprowadzić do codziennego jadłospisu takie produkty jak pomidory, szpinak, szparagi, ryby czy orzechy.

Polecamy również zastosować odpowiednią suplementację, która jeszcze skuteczniej pozwoli zadbać o utrzymaniu lub przywrócenie poprawnych parametrów nasienia. Nasz preparat zawiera takie składniki, jak koenzym Q-10, cynk, likopen, L-arganina, mio-inozytol czy karnityna, które wpływają pozytywnie na morfologię plemników, objętość ejakulatu, fragmentację DNA plemnika, a także prędkość ruchu postępowego. Wzbogacając swoją dietę o nasz suplement, możesz być pewny, że parametry oceniające jakość nasienia w Twoim przypadku znacznie się poprawią.